מי זכאי לפיצוי ומה לעשות אם מוצאים רסיס? בפיקוד העורף עונים

    צבי טסלר No Comments on מי זכאי לפיצוי ומה לעשות אם מוצאים רסיס? בפיקוד העורף עונים

    האם יינתן פיצוי לבעלי עסקים, כיצד מקבלים פיצוי על נזק לרכוש, מה לעשות אם מבחינים בנפלים ולמה ביטלו את ההגבלות? בפיקוד העורף עונים על השאלות בעקבות סיום המבצע

    צילום: פלאש90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פיקוד העורף מפרסם היום (שני) תשובות למספר שאלות נפוצות בעקבות סיום מבצע "עלות השחר".

    האם יינתן פיצוי לבעלי עסקים ולעובדים בעקבות המבצע?

    נושא הפיצויים עקב אי-הגעה לעבודה נוכח אירועי חירום מוסדר בחוק מס רכוש וקרן פיצויים, משרד האוצר. הזכות לפיצוי נבחנת על ידי הממשלה בדרך כלל בסיום אירוע החירום. לבירור פרטים נוספים יש לפנות למרכז המידע של רשות המיסים בטלפון 4954* או לזרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה, בטלפון 2570*, או 1-800-354354.

    כיצד ניתן לקבל פיצויים על פגיעה ברכוש מירי רקטות וטילים?

    אם חלה פגיעה ברכוש בעקבות ירי רקטות או טילים, יש לפנות לעובדי קרן הפיצויים הפועלים באזורים שנפגעו, בתיאום עם כוחות הביטחון, שנותנים מענה ראשוני למי שרכושם נפגע. אזרחים המבקשים להודיע על פגיעה ברכושם יכולים לפנות למרכז המידע של רשות המיסים בטלפון 4954*, או להגיש תביעת נזק ישיר באופן מקוון.

    מה לעשות אם מבחינים בנפלים וחפצים בלתי מזוהים?

    באזור בו נפלה רקטה או חלקי יירוט, קיים חשש לנפלים שנשארו על הקרקע ולכן יש לנקוט במשנה זהירות. אם רואים נפלים או חפצים לא מזוהים – מתרחקים מהמקום, מרחיקים סקרנים ומדווחים למשטרת ישראל במוקד 100. ההנחיות המלאות באתר פיקוד העורף.

    מה לעשות עם הממ"ד ו/או המקלט עם החזרה לשגרה?

    למרות הסרת המגבלות יש לשמור כל העת על תקינות הממ"ד והמקלט. עם זאת ניתן לסדר מחדש את הממ"ד והמקלט שיתאימו לשגרה כמו פתיחת חלון הפלדה והחזרת חלון זכוכית דו-כנפי למקומו בממ"ד, או החזרת שימושים דו תכליתיים למקלט בהתאם להנחיות.

    למה ביטלו את ההגבלות? לא מסוכן? אין סכנה להמשך הירי?

    בתום הערכת המצב בפיקוד העורף, הוחלט שלאור הפסקת האש ובהתאם למצב, כל ההגבלות לציבור מוסרות וכעת ניתן לקיים כל פעילות בכל רחבי הארץ. כמו בכל עת, יש לשמור על עירנות ובעת קבלת התרעה על ירי רקטות וטילים יש להיכנס למרחב הכי מוגן שיש בהתאם לזמן ההתגוננות העומד לרשותכם.

    התמודדות עם מתח נפשי בעקבות המבצע – ניתן למצוא מידע בנושא באתר פיקוד העורף.



    0 תגובות